сряда, 7 ноември 2018 г.

фейсбук е счупен.


Ясно е, че „безплатният завинаги“ фейсбук е машина за пари.
Няма лошо.
Всички знаем, че безплатен обяд няма.

Свикнахме и с това, че ако не си плащаш, почти никой няма да види това, което публикуваш. 
Под "почти никой" разбирай максимум 7-8% от хората, които харесват страницата ти.

Това с блокирането на профили обаче, вече достига нови нива на абсурдност.

За всички тези (над 10) години, откакто има SHMATKO, съм написал всякакви глупости (макар умностите да са повече). 
Със сигурност има доста обидени.
И въпреки това никога не съм бил блокиран.

Представи си изненадата ми, когато в понеделник включих компютъра си и научих, че съм блокиран от фейсбук за следващите 3 дни.

Нямаше да съм толкова шокиран, ако причината за блокирането не беше този пост (който е на повече от 2 седмици):



Не знам дали някой се е оплакал от него, или уникалните интелигентни алгоритми на фейсбук сами са преценили, че той представлява език на омразата.

Това, което знам е, че фейсбук не ти дава начин да се защитиш.

Ако мислиш, че е станала грешка, ти казват, че ще разгледат случая ти.

За тези 3 дни го натиснах около 20 пъти.

Без резултат.

Фейсбук не се интересува и от обратната връзка. 

На няколко пъти (в различни дни) опитах им обърна внимание на моя случай, защото на теория имаш такова право:


Но се оказа, че точно сега системата не работи.


В интерес на истината не ми е толкова важно да публикувам неща във фейсбук.

Ако щеш вярвай, но мога да изкарам 3 дни без да споделям, лайквам, шервам и коментирам. 

Това, което наистина ме затрудни обаче, е фактът, че за този период е блокиран и фейсбук месинджъра ми.

Ето как установих, че той е единствената ми връзка с част от познатите ми.

Тук е моментът да се извиня официално на всички, които съм бъзикал, че през 2018-а продължават да ползват вайбър.

Пиша всичко това, не защото моят изтрит статус е по-специален или по-важен, от който и да е друг статус във фейсбук.

Просто да си знаеш за каква цензура става въпрос.

И да си прецениш доколко фейсбук да е основната ти социална мрежа.

Особено когато имаш да споделиш нещо наистина важно. 


P.S. Ще споделя този пост във фейсбук, така че следващите 30 дни, може да ме намериш във вайбър :)


Няма коментари:

Публикуване на коментар